donderdag 8 maart 2012

Mislukt.....

Soms gaat het goed en soms gaat het fout..........




Een poosje geleden vertelde ik over een klein projectje voor de miniatuurquilttentoonstelling in Dieren.

Het thema "dieren" bracht mij op het idee om een zebrakop te maken....

Ik zocht een plaatje.....






......... tekende het over op witte stof.

Sneed en naaide blokjes voor de rand.....
Maakte héél veel kleine veiligheidsspeltjes vast om te voorkomen dat de stoffen zouden gaan schuiven....








En begon enthousiast en heel intensief door te quilten met de naaimachine.....
Netjes vanuit het midden..... naar boven.... naar beneden.... naar links en rechts

Totdat....
Ik bijna klaar was....
..... en alles trok en bobbelde....







Jammer maar helaas.....















Zo wilde ik het niet insturen naar de tentoonstelling....

En ik vroeg verschillende mensen om advies...
Anneke, Trudi, Lon en Jenny gaven allemaal tips en daar kon ik wel wat mee.... of liever gezegd daar moest ik wat mee. 
En rigoureus ook: 
het mes er in.... middenstuk eruit... persen en hopen dat daarmee het probleem opgelost was en dan óf een nieuwe rand er omheen óf de oude rand heel erg aanpassen.

En daarvoor heb ik nog geen moed verzameld.


Tja een ezel die een zebra maakt dat is vragen om problemen....


 Dus de dieren in Dieren moeten het dit jaar zonder mijn dier doen....

Soms zit het mee en soms zit het tegen....


11 opmerkingen:

  1. I just had to LOL at your donkey making a zebra comment!! :-). I love the patch, wonkyness and all.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Jammer dat het niet gelukt is, het idee was wel verschrikkelijk leuk!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. moed houden het idee was goed vond het hel niet gek sucses met het volgede project Vr groet Henny

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Als je het pas gekregen hebt tijdens het machinequilten, kun je dat dan niet uithalen en met de hand opnieuw doen? Het quiltje is leuk genoeg om het nog een kans te geven...
    Succes, Marjo B-W

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Je bent wel hard voor jezelf met de "ezel", maar ja het machinale uithalen en met de hand werken is misschien wel een optie.
    Sterkte met je besluit nemen.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hallo annemieke, wat jammer te lezen dat het je toch niet gelukt is, heb je er nog wel wat aan gedaan?
    neem hem nog even mee naar de volgende bee, wie weet komen we er alsnog uit!
    't zou jammer zijn van je werk.groetjes Lon.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. heb je alleen het middenstuk gequilt? Dan kun je de blokken aan de zijkant er af halen, een biesje er tussen zetten op de quiltasyou go methode en evt. een stukje achterkant voor het middenblok daarbij meenaaien.Zonde om het weg te leggen.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. je kunt al die dieren in Dieren toch niet zonder ezel laten zitten??????!!!!!!!
    Tuurlijk ben je even letterlijk en figuurlijk de draad kwijt, maar ik zou toch proberen om het niet op te geven....het middenstuk is fantastisch....evenals het idee van al die blokjes.
    Er moet toch íets te doen zijn met een nieuwe border?

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat vreselijk zonde! Het zou zonde zijn om hier niets meer mee te doen, maar ik kan begrijpen dat je er even de moed niet voor hebt.
    Zelf heb een paar maandjes geleden ook het idee opgevat om iets met een zebra te doen. Ik houd erg van zwart/wit. Ik vind die van jou, ondanks alles, erg mooi!
    Succes met je keuze.
    Groetjes Janien

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ach meissie, voor zover ik het op de foto's kon zien is de stof gaan bobbelen door het intensief quilten van de zwarte vlakken. Door het intensief quilten gaat de stof in elkaar kruipen, daardoor krijgen de witte vlakken ruimte en gaan bobbelen. Hoe is dit nu te verhelpen? Je zou het middenstuk eruit kunnen halen en TWEE nieuwe tekeningen maken, één op witte stof en één op zwarte stof. Achter de zwarte stof strijk je vliesofix en je knipt de vlakken uit en strijkt het op de witte stof. Op het randje van de zwarte stof naai je daarna de vlakken vast met zwart garen en een rechte steek. Het is even een hoop werk, maar voorlopig heb je nog een aantal dagen. Het zou zonde zijn dat ik dit quiltje niet zou zien op de TT!
    http://quiltaart.blogspot.com

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Via via kom ik op je blog terecht. Ik dacht een oplossing aan te dragen, maar zie nu dat Aart dat ook al heeft gedaan en daar sluit ik me volledig bij aan. Succes!
    http://ineke-rens.blogspot.com

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...